Atunci cand vine vorba de tot ceea ce e mic si plapand, Ana e vizibil impresionata si simte nevoia sa protejeze acel ‘ceva’… asa ca m-am gandit ca o activitate legata de ‘mama si copil’ nu strica. Am improvizat ce aveam la dispozitie…si fara prea multa pregateala, am trecut ‘la treaba’ :).
Bineinteles ca exista foarte multe materiale disponibile pentru o astfel de activitate, insa noi aveam in casa doar niste manipulative si o carticica cu animalute…asa ca asta am folosit.
Am rasfoit cartea impreuna si am discutat putin despre fiecare animal in parte…si despre ‘copil; discutia noastra s-a lungit putin pentru ca lista de intrebari nu se mai termina :)…dar intr-un final, am reusit sa punem carticica deoparte si sa ne jucam cu manipulativele propriu-zise.
Pe rand, A. ales aleatoriu cate un animalut din cutie si l-a asezat pe masa. Pe masura ce numarul animalelor din cutie se micsora, masuta noastra se aglomera cu animalute pe care le asocia corespunzator (rata galbena cu ratusca galbena, etc.). Pentru ca setul de manipulative avea fiecare familie in 6 exemplare, am avut din plin ocazia sa tot repetam numele ‘copiilor’.Pentru ca partea cu sortatul animalutelor pe culori a venit din partea ei, am repetat sumar si culorile si cand le-am pus impreuna la loc in cutie le-am numarat (eu una, ea una) sa verificam daca nu lipseste vreuna.
Activitatea a durat aproximativ 30-40 de minute (captand interesul A.-ei cu mult peste asteptarile mele)…ceea ce eu consider foarte mult pentru puterea de concentrare a unui copil de 2/3 ani…insa cum mica noastra domnisoara pare a fi o perfectionista si jumatate, a mutat si rasmutat toate animalele de pe o parte pe alta, s-a invartit in jurul mesei sa verifice ca toate sunt aranjate IN LINIE…..pana i s-a parut ei ca stau ‘bine’ si se uita toate LA EA 🙂
O zi frumoasa sa aveti alaturi de piticii vostri!