Arca lui Noe!

Ca si parinti, ne straduim mereu sa le explicam micutelor noastre despre dragostea lui Dumnezeu si despre felul cum El este prezent in vietile noastre in fiecare zi. Ca si adulti, pentru noi este usor sa deschidem si sa citim Biblia…insa lucrurile sunt putin diferite in cazul celor mici.

Desi citim Biblia pentru copii zilnic si A. este familiara cu multe dintre povestioarele scrise pe intelesul ei …si cu personajele corespunzatoare, diferite jocuri sau activitati nu fac altceva decat sa fixeze si mai bine informatia.

Va dati seama ce mare mi-a fost bucuria cand am gasit jocul Arca lui Noe la reducere (daca nu ma insel, a costat in jur de £5-£6 si l-am cumparat de la Sainsbury’s insa l-am vazut disponibil si in alte locuri). Jocul propriu-zis consta intr-o arca de lemn, Noe si sotia sa impreuna cu cateva seturi de animale.

IMG_2455

IMG_2456                             IMG_2457

Noi l-am folosit initial cu A., insa in ultimul an si E. s-a jucat cu el si a reprodus scena potopului, pe limba ei.

Cum ne-am jucat?

-am identificat animalele si am discutat despre ele.

-am repovestit povestea lui Noe, insistand asupra credinciosiei lui in ce priveste ascultarea de Dumnezeu.

Am jucat ‘cine e in arca?’ (Un jucator ascunde cate un animal in arca iar celalalt jucator trebuie sa ghiceasca despre ce animal este vorba, pe baza indiciilor date; cat de usoare sau dificile vor fi indiciile depinde doar de voi!). Pe youtube veti gasi si un cantecel simpatic, ‘who built the ark?’ , foarte usor de memorat pentru cei mici.

Am discutat despre conceptele ‘mic/mare’ si marimea animalelor in realitate (de exemplu elefantul are aproximativ aceeasi marime ca si zebra, insa in realitate lucrurile stau altfel).

Am asociat animalele din lemn (in stil de desene) cu cele realizate intr-un stil realist si cu flashcard-urile specifice.

Acest joc merge foarte bine alaturi de cartea ‘Noah’s ark’ din colectia prezentata aici.

O saptamana frumoasa sa aveti alaturi de piticii vostri!

 

Leave a Reply

