Oceanele lumii (mini lectie de geografie)

Va povesteam (aici) despre lectia noastra referitoare la continente si desi geografia este pe lista noastra ‘to do’, pana acum nu am reusit sa o includem ca activitate intr-un mod formal, desi A. cere mereu. Am mai folosit diferite aplicatii, am mai citit si discutat despre diferite animale specifice diferitelor continente…dar nimic structurat si pregatit dinainte de mine.

Asa ca mi-am luat inima in dinti si am pregatit materiale pentru o mini lectie despre oceane, cu gandul ca o vom putea parcurge repede, fara interventia E.-ei. Bineinteles ca m-am inselat 🙂 si mica noastra domnisoara a asistat si ea si a participat activ (insa au fost amandoua cooperante si au reusit sa se inteleaga).

Materialele pe care le-am folosit:

  • cardurile cu continente pe care le folosisem intr-o lectie anterioara (le puteti descarca aici)
  • cardurile cu oceanele pe care le-am printat si laminat (le puteti descarca de aici)
  • o harta goala, fara denumirile continentelor sau a oceanelor (din pacate nu imi amintesc de unde am descarcat-o ) ;
  • plastelina albastra (pentru ‘modelarea’ continentelor)
  • cantec adaptat dupa partea specifica continentelor de la Classical Conversations
  • harta continentelor  (noi am cumparat-o de aici)
  • planiglob din feltru (al nostru a fost realizat la comanda de o mamica talentata)

 

IMG_2178

IMG_2179

 

InitiaL A. a insirat continentele in ordine , cu denumirea corespunzatoare (apoi le-am verificat impreuna cu cardurile intregi). I-am explicat apoi despre cele 5 oceane si faptul ca sunt cele mai mari intinderi de apa; dupa ce mi le-a enumerat am intrebat-o cate oceane avem in total si raspunsul ei a fost 6 (pentru ca a numarat oceanul Pacific de 2 ori :). Am scos globul ‘de la naftalina’ si impreuna cu foaia laminata care o aveam la indemana i-am explicat ca atunci cand transformam globul intr-o suprafata plana, Oceanul Pacific va aparea in partea stanga, dar si in partea dreapta a paginii. A parut sa priceapa conceptul (desi nu sunt 100% sigura ca l-a inteles) pentru ca atunci cand s-a sculat E. s-a grabit sa ii explice si sa ii arate cum un ocean poate fi in ambele parti ale paginii (E. nu a fost prea impresionata!:)

IMG_2180

IMG_2182

IMG_2181

Spre final am impartit plastelina in doua si in timp ce E. o lipea pe harta ei laminata si pe covor!….A. isi ‘modela’ oceanele, spunandu-mi pe rand denumirea lor. Dupa, a numit oceanele din plastelina cu etichetele cu denumiri de la cardurile propriu-zise (la cererea ei, a fost filmata – aici) . Tot ea a vrut sa o filmez in timp ce canta cantecul continentelor (aici), acompaniata de domnisoara E.

Activitatea in sine a fost una mult indragita de A. , care si-a insusit denumirea oceanelor si de E. , care nu s-a dat nici inapoi de la o lectie ce implica plastelina:).

A doua zi am prins o neasteptata ‘fereastra’ cand E. dormea si am scos de la naftalina planiglobul si harta continentelor, lasandu-i la dispozitie doar numele continentelor si al oceanelor.

IMG_2189

IMG_2194

Nu sunt sigura peste cate zile/saptamani vom avea urmatoarea ‘lectie’ de geografie….insa nu pot decat sa ma bucur ca astfel de activitati, realizate intr-un cadru distractiv si de voie buna,  sunt atat de indragite si ‘prind’ atat de repede la copii cu o varsta relativ mica.

Un weekend frumos sa aveti alaturi de piticii vostri!

3 thoughts on “Oceanele lumii (mini lectie de geografie)

  1. Jude Mcalarney

    Can I simply just say what a relief to discover someone that really understands what they’re discussing on the net. You definitely know how to bring a problem to light and make it important. A lot more people ought to look at this and understand this side of your story. It’s surprising you aren’t more popular given that you definitely have the gift.

    Reply
  2. Otto Biles

    You are so interesting! I do not believe I’ve read something like this before. So great to find someone with genuine thoughts on this subject matter. Seriously.. many thanks for starting this up. This site is something that is required on the internet, someone with a little originality!

    Reply

Leave a Reply