In ultimul timp asa-zisele noastre lectii au capatat o dimensiune diferita si au devenit mai provocatoare pentru mine, in rolul de mama/educator. Acest lucru ma bucura, insa in acelasi timp ma limiteaza pentru ca nu este tot timpul usor sa gasesc si sa pregatesc materiale care sa tina ocupat un pitic de aproape 2 ani, oferindu-i in acelasi timp provocari si informatii noi unui copil de aproape 4 ani. Poate veti spune ca varstele sunt apropiate….asa ca materialele pot fi aceleasi….insa in realitate, vorbim despre doi copii diferiti….A. (o ‘moara’ fara buton de oprire) si E (o ‘moara’ mai mica al carui buton de asemenea nu il gasesc si a carei limba nu o inteleg mereu).
Pentru aceasta mini lectie de geometrie am folosit :
- un joc Geomag
- un puzzle cu forme geometrice
- o plansa simpla cu forme 2d si 3d
- flashcarduri cu forme 2d si 3d – noi le-am luat de aici
Am identificat impreuna formele de pe plansa si E. a facut puzzle-ul, timp in care A. si-a ales in mod aleatoriu forme din setul de flashcarduri. Ce a iesit….vedeti mai jos….
Timpul petrecut cu aceasta activitate a fost relativ scurt (cred ca in jur de 10-15 min) pentru ca materialele propriu-zise nu erau noi pentru fete. A. era familiara si increzatoare cu fiecare din ele …iar E. s-a folosit de flashcarduri (aka le-a rasfoit si ‘gustat;) si s-a jucat (asistata de mine din cauza pericolului inghitirii bilutelor) cu jocul Geomag.
Colaborarea intre cele doua fete nu functioneaza intotdeauna….insa m-am bucurat mult ca de aceasta data s-au jucat impreuna fara nici un incident. Inca sunt in cautarea unei solutii ‘perfecte’, care sa corespunda situatiei noastre specifice in ce priveste timpul petrecut cu ele in mod egal si activitatile pe care amandoua ar vrea sa le faca.
In cazul in care cunoasteti secretul….fiti dragute si imparatasiti-l cu mine! 🙂
O zi frumoasa sa aveti alaturi de cei dragi!