De mica A. a fost pasionata de comunicare (de orice fel!)….litere, carti, mesaje scrise, semne pe strada…tot ceea ce ea asocia…si asociaza cu vreo forma de comunicare. M-am documentat putin inainte sa nasc…si stiam ca cei mici au o abilitate extraordinara de a retine si a asimila informatia…insa mi s-a parut nerealist sa am un program structurat sau ceva similar pentru ea, din cauza varstei fragede, a spatiului…si a timpului!. Desi sunt familiara cu metoda Doman si succesul flashcard-urilor…..sau cu cea a Mariei Montessori….din pacate programul nostru de zi cu zi si spatiul limitat pur si simplu nu imi permite sa fiu super constanta in ceva anume….asa ca am hotarat sa imbin diferite metode si sa le potrivesc nevoilor ei.
A. stie alfabetul si recunoaste literele de la aproape 2 ani si cateva din lucrurile care au ajutat-o sa il memoreze au fost:
-cantecele pe youtube (preferatele ei erau cele de la Hooplakidz si de la KidsTV123)
Ca si regula generala A. nu are acces la laptop decat supravegheata si doar 10-15 minute la rand….insa recunosc ca uneori aceste cantecele educative fac diferenta dintre o mancare arsa si un copil fericit….sau o mancare comestibila si un copil fericit :)….
– flashcard-uri (nu retin exact de unde le-am printat, insa sunt foarte multe seturi disponibile – gratuit – pe internet)
– alfabetul lipit pe perete
– mini whiteboard (noi o avem de aproximativ 2 luni si momentan ne familiarizam cu ‘sight words’ …insa cred ca poate fi folosita pentru memorarea oricarui tip de informatie atata timp cat este intr-un loc accesibil copilului)
– laminate lipite pe perete (din nou, deloc estetice….insa in cazul nostru s-au dovedit a fi f f f f practice)
– ‘zid’ de cuvinte (sau orice fel de informatie in forma scrisa – sau nu – doriti sa memoreze copilul)
….si multa voie buna!:)…
O zi frumoasa sa aveti !